The use of Lms Potentialized by the Integration of Customizable Tools: The Development of Building Blocks
DOI:
https://doi.org/10.17143/rbaad.v5i0.183Palavras-chave:
Virtual learning environment, LMS, Building Blocks, learning objects, reusabilityResumo
This article intends to explore the use of LMS as learning environment in distance activities, presenting beneficial and limiting aspects in the teaching and learning process. It also presents a proposal to potentialize the use of virtual environments enhancing their functionality: the development of Building Blocks. To illustrate such proposal it presents a few cases developed by Senac São Paulo.Downloads
Referências
ABRAEAD – Anuário Brasileiro Estatístico de Educação Aberta e a Distância. São Paulo. Instituto Monitor. 2006.
BARRITT, Chuck; ALDERMAN, F. Lee. Creating a reusable learning objects strategy. San Francisco: Pfeiffer, 2004.
FRANCIOSI, Beatriz Regina Tavares; MEDEIROS, Marilú Fontoura de; COLLA, Anamaria Lopes. Caos, criatividade e ambientes de aprendizagem. In:
MEDEIROS, Marilú Fontoura de; FARIA, Elaine Turk (orgs.). Educação a distância: cartografias pulsantes em movimento. Porto Alegre: EDIPUCRS, 2003.
MIZUKAMI, M.G.N. Aprendizagem da docência: algumas contribuições de L. S. Schulman: Revista do Centro de Educação da UFSM – Dossiê: Formação de Professores e Profissionalização Docente. V.29, n.2. Available at:http://www.ufsm.br/ce/revista . Accessed on July 13, 2006.
PALLOFF, Rena M.; PRATT, Keith. Construindo Comunidades de Aprendizagem no Ciberespaço. Porto Alegre: ArtMed, 2002.
PITTINSKY, Matthew. (2003) Blackboard Building Blocks. http://www.blackboard.com/docs/developer/White_Paper_2003.pdf. Accessed on July 13, 2006.
VAVASSORI, Fabiane Barreto; RAABE, André Luís Alice. Organização de atividades de aprendizagem utilizando ambientes virtuais: um estudo de caso. In: SILVA, Marcos (org.). Educação on-line. São Paulo: Edições Loyola, 2003. p.311.
BLACKBOARD Inc. Available at: www.blackboard.com. Accessed on: July 13, 2006.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Todos os artigos publicados na Revista Brasileira de Aprendizagem Aberta e a Distância (RBAAD) recebem a licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional (CC BY 4.0).
Todas as publicações subsequentes, completas ou parciais, deverão ser feitas com o reconhecimento, nas citações, da RBAAD como a editora original do artigo.