Security management training takes to the web

Autores

  • Clifton L Smith Associate Professor, Security Science in the School of Engineering and Mathematics, Edith Cowan University, Perth, Western Australia. Professor Smith conducts research in ballistics imaging, IT security, biometric imaging, and security education. Professor Smith has published extensively in these research areas, and has developed the professional security programmes of Bachelor of Science (Security), Master of Science (Security Science), and Doctor of Philosophy (Security Science). Professor Smith is a Visiting Professor in the School of Engineering at Nottingham Trent University in UK.
  • Peter J Hosie Instructional Designer with the Learning Development Services Centre at Edith Cowan University. Peter has published over 50 articles and reports on Technologically-Mediated Learning and Human Resource Development/Management. He has consulted and conducted research for a variety of organisations. Peter has also been involved in the delivery of many innovative education and training initiatives. He has designed, developed and produced a wide range of learning resources, often utilising media.

DOI:

https://doi.org/10.17143/rbaad.v2i0.150

Resumo

O aumento da incidência do terrorismo global, tem trazido a necessidade para educação profissional, de alta qualidade, sobre riscos de segurança e tecnologias de segurança. Como resultado, existe uma grande demanda para cursos sobre as Ciências da Segurança nos contextos nacional e internacional. A Universidade Edith Cowan oferece educação profissional para a proteção de bens a níveis nacional e internacional. Este artigo descreve a filosofia e a pedagogia informando o design e desenvolvimento das várias unidades do curso online da Ciência da Segurança, e fornece exemplos de atividades interativas incorporadas à unidade de ''Segurança Física". Os materiais de aprendizagem desenvolvidos para este curso têm atributos únicos, vez que foram especificamente desenhados para prover simulações e interatividade ao processo de aprendizagem. A unidade de Segurança Física é usada para ilustrar o processo de desenvolvimento das estratégias de aprendizagem online e das atividades interativas.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Referências

Dalgarno, B.J. (1996).Constructivist Computer Assisted Learning: Theory and Techniques. in A. Christie, P. James and B. Vaughan (eds) Making New Connections, Proceedings of ASCILITE '96. Adelaide: University of South Australia. [online]. Available

Hosie, P., & Mazzarol, T. (1999). Using technology for the competitive delivery of education services, Journal of Computer Assisted Learning, 15(2): 174-80.

Mazzarol, T., & Hosie, P. (1997). Long distance teaching: The impact of offshore programs and information technology on academic work, Australian Universities Review, 40(1): 20-24.

Moshman, D. (1982). Exogenous, Endogenous and Dialectical Constructivism. Developmental Review, 2, 371-384.

Smith, C.L., & Robinson, M. (1999). The understanding of security technology and its applications. Proceedings of the IEEE International Carnahan Conference on Security Technology, Madrid, Spain.

Steffe, L.P., & Gale, J. (Eds.). (1995). Constructivism in Education. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlaum Associates.

Downloads

Publicado

2008-05-24

Como Citar

Smith, C. L., & Hosie, P. J. (2008). Security management training takes to the web. Revista Brasileira De Aprendizagem Aberta E a Distância, 2. https://doi.org/10.17143/rbaad.v2i0.150

Edição

Seção

Artigos